czwartek, 14 lutego 2013

Program żywieniowy w P90X według orginalnego planu dołączonego do programu P90X Extreme Home Fitness Nutrition Plan

Dlaczego program żywieniowy P90x różni się od pozostalych programow jakie proponuje beachbody ???



    Mysle, ze wielu z nas na poczatku przygody z programem P90X zastanawia sie, co jesc, ile, w jakich odstepach czasowych, czy jednak moze nie jest wazne co jem, przeciez jak cwicze to spale itp. mozna takich pytan wypisywac tu bez liku.
Dlatego postanowilam, ze to wazny temat, temat  ODZYWIANIA, ktory jednak rozni sie od innych programow dietetycznych, a czym? wlasnie ustawieniem diety, ktorego zadaniem jest doprowadzenie twojego ciala do lepszej formy, nabrania wiekszej sily, a z czasem do smuklej sylwetki. Dodam jeszcze raz, to nie jest program na zrzucanie wagi, on jest stworzony by zwiekszyc wydajnosc, nabranie sily a z czasem wyglad sylwetki bedzie tylko nagroda za ciezko wykonane zadanie, czyz nie tak??

Informacje, o ktorych bede pisac, sa wziete, a  niektore zdania, wrecz dokladnie tlumaczone na jezyk polski. Nie wiem, czy komus sie przyda, ale jesli jest tylu chetnych w Polsce, cwiczacych programy P90X, zrozumiale jest, ze nie kazdy mowi po angielsku, wiec postaram sie w miare swoich mozliwosci pomoc.
Wybaczcie jedno, nie bede wstanie wszystkich przepisow Wam od razu tlumaczyc, powoli to przeloze, ale musicie uzbroic sie w cierpliwoc, bo ja rowzniez mam rodzine i dzieci, i nie moge, nawet sie nie da, przesiadywac przed kompem godzinami, a zajmuje to wiele czasu, ale kazdy chyba to wie.

To od poczatku.....
Na wstepie ksiazki wspomniane bylo wlasnie czym jest program i jak sie ma do tego odzywianie, czyli to co wam juz wyzej napisalam.
Wazne !!!! jest to, ze niewystarczajaca ilosc spozywanych kalorii podczas cwiczen P90X jest bardzo ryzykowna  i są szanse, ze będzie to prowadzić do przetrenowania, obniżenia wydajności lub może kontuzji badz nawet choroby. Do przykladu, powiedzmy, ze przyjmujemy dziennie tylko ok 600 kalorii podczas treningu P90X, nasza waga znaczaco spada, ale co z tego? z czasem nasza wydajnosc bedzie spadac i bedzie gorzej i gorzej. Dodac musze, wiadomo, ze nie ma jednej reguly, wedlug ktorej kazdy moglby sie dopasowac, ale z czasem rozsadek i doswiadczenie samo pokarze nam wlasciwa droge, czyli co i ile potrzebujemy spozyc, inaczej organizm z pewnoscia sie upomni o swoje.
Wracajac do tematu, poczatkowe etapy programu p90x doprowadzaja, ze poprzez zmienienie nawyku przyjmowanych pokarmow, ludzie traca wage, ale nie dlatego, ze mniej jedza badz jedza mniej kalorycznie, nie, tylko dlatego, ze jedza lepsze kalorie, czyli to, co niezbednego powinien otrzymac organizm a z czasem zwiekszeniu porcji przyjmowanych pokarmow, co czesto jest sprzeczne z mysleniem ludzkim. Nie oszukujmy sie, cialo, ktore pracuje wiecej, potrzebuje dodatkowego paliwa, by robic postepy. Dlatego ciezko jest przekonac ludzi, ze jesli beda jedli wiecej, to nie zyskaja nic na wadze, a nie wpominajac o tym, ze nawet zgubia kilogramy. Dlatego jesli cwiczycie P90X i nie widzicie rezultatow, to znaczy, ze wasze cialo jest w stagnacji, czyli by z tego wyjsc, organizm potrzebuje wiecej paliwa do pracy, czyli musimy zwiekszyc ilosc spozywanych kalorii. Poza tym, tak jak wczesniej wspomnialam, kazdy z nas z czasem sam sobie musi wyrobic to, co jego cialo potrzebuje i w jakich ilosciach, bo ile jest ludzi, tyle roznych zapotrzebowan. Dlatego nie porownujmy sie z innymi, bo kazdy z nas jest inny, ma inne geny, mozliwosci, robmy wszystko w swoim czasie i tempie a rezultaty z czasem i tak przyjda.

Jedna wazna rzecza, na samym poczatku przygody z P90X, to zmniejszenie  weglowodanow w naszej diecie do 30 % i stosujemy ją tak długo aż nie poczujemy, ze nasza wydajnosc slabnie, czujemy to po wykonywanych cwiczeniach, wowczas powiekszamy dawke przyjmowanych weglowodanow w pozywieniu. Poprzez takie sprawdzanie, dojdziemy z czasem do tego, co i ile nasz organizm potrzebuje, dzieki temu odnajdziemy, kazdy swoj indywidualny klucz do sukcesu, a tym kluczem wlasnie jest odzywianie, wiec pracujmy nad soba i sluchamy swego ciala, nie patrzac na innych. 

Kolejna rzecza, nawet najwazniejsza jest to, by utrzymac jak najlepszy poziom cukru we krwi wlasnie pochodzacy z weglowodanow. Dlaczego? bo intensywnie cwiczac spalamy bardzo duzo weglowodanow a nisko weglowodanowe odzywianie jest dobre tylko dla ludzi otylych w poczatkowych stadiach programu. 

Zaufajcie temu co wyzej jest napisane, zreszta jestem jednym z dowodow na to, ze ten plan zywieniowy robi robote, zanim zaczelam moja przygode z P90X mialam galaretkowate cialo, latajace w te i we wte, dzis zwiotczala skora i tluszcz towarzyszacy jej pod skora, plus duzo celulitisu (ktory myslalam, ze juz mi bedzie towarzyszyl do konca zycia), zamienil sie na miesnie, twarde jak skala, a skora odzyskala swoja elastycznosc, nabrala blasku i koloru, tak, jakby mi ktos cofnal czas, gdy mialam te 20 lat.

To tyle na dzisiaj, juz wkrotce ale chyba juz po weekendzie, opisze wam, o trzech fazach, na ktore plan zywieniowy w P90X jest podzielony, na czym one polegaja, czym sie roznia itp. oraz rowniez, jak obliczyc sobie kalorycznosc spozywanych dziennie pokarmow, biorac pod uwage wasza wage itp.
Dzieki za uwage.
Edyta

PS. jesli macie jakies pytanie badz uwagi, dajcie znac :)

Klikając na link niżej przejdziecie do części 1 odżywiania w P90X 
http://edziamrugalka.blogspot.com/2013/02/3-fazy-planu-zywieniowego-w-p90x.html


- edyta -

7 komentarzy:

  1. Edytko właśnie tego szukałam, wielkie , wielgachne dzięki za poruszenie tego tematu i tłumaczenie planu żywieniowego P90X. Będę odwiedzać cię baaardzo często i czerpać inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    właśnie jestem w 4. tygodniu ćwiczeń i moje rezultaty nie są dla mnie zadowalające. Podejrzewam, że to z powodu zbyt małej ilości kalorii.
    Przeczytałam Twój post i sie pogubiłam. Dokładnie chodzi mi o ten fragment:
    "Jedna wazna rzecza, na samym poczatku przygody z P90X, to wyeliminowanie weglowodanow z naszej diety, az do czasu, kiedy poczujemy, ze nasza wydajnosc slabnie, czujemy to po wykonywanych cwiczeniach, wowczas powiekszamy dawke przyjmowanych weglowodanow w pozywieniu. "

    O jakie węglowodany chodzi? Czy chodzi tu o puste kalorie w słodyczach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mowie ogolnie o weglowodanach, brak energii podczas cwiczen oznacza ogolnie brak paliwa ale w pierwszej fazie musimy ograniczyc je jak najbardziej mam tu na mysli weglowodany proste i zlozone, proste to nie tylko slodycze ale tez sa cukry proste ktore mozemy i powinnismy spozywac w postaci owocow, ale tez tylko raz dziennie, ewentulanie np. kubek truskawek do sniadania i pol jablka jako druga przekaska,
      zlozone te takie, ktore wystepuja w formie pelnoziarnistej np. chleb pelnoziarnisty, musli, brazowy ryz, oczywiscie ze go spozywamy tyle ze np. na kolacje badz obiad tylko, reszte warto spozywac tylko weglowodany w formie warzyw, bo one sie szybko wchlaniaja i sa lekkostrawne i malo kaloryczne, to tyle
      niebawem napisze posta na ten temat,

      Usuń
  3. Dzięki za odpowiedź. Rozjaśniłaś mi całą sprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    Chciałbym się dowiedzieć co to oznacza"1 1/2 dodatek np. 2 lyzki musztardy, fat free dressingu, marynaty ( 50 kal. jedna porcja) " czy dwie łyżeczki czy 1 1/2 bądź 4 bo 1 1/2*2 czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj mam pytanie czy mogła byś mi rozpisać taka dietę 1 etapu moja waga 94 kg?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj mam pytanie czy mogła byś mi rozpisać taka dietę 1 etapu moja waga 94 kg?

    OdpowiedzUsuń

UWAGA !!! Kopiowanie i rozpowszechnianie wszystkich powyższych informacji oraz zdjęć z wyjątkiem (dla użytku własnego) jest zabronione !!! Wszystkie prawa są zastrzeżone i ewentualnie mogą być udostępnione tylko i wyłącznie za wstępną zgodą właściciela bloga. W innym przypadku, odpowiednie instytucje zajmą się tą sprawą :)